יום ראשון, 6 באפריל 2014

מורות שמלמדות עם Arabic2use מספרות על החוויה

התכנית Arabic2use פותחה בעזרת המורים לערבית ועבורם. המשוב שאנחנו מקבלים מכם מעת לעת הוא בעל ערך רב מאוד עבורנו ועוזר לנו לדעת שאנחנו בכיוון הנכון או אם אנחנו צריכים לבצע שינוי כיוון בנושא כזה או אחר. אנחנו תמיד שמחים לשמוע מכם חוויות מהכיתה, אם ניסיתם פעילות מסויימת בפעם הראשונה, אם הצלחתם וגם אם אתם מתוסכלים. תמיד נשמח לקבל מכם משוב. אני מצרף חלק מהתגובות שקיבלנו במהלך השנה על התכנית מפי מורים שהכניסו את חוויית Arabic2use לכיתה:


"שלום אלה
אכן ניצלנו את המנוי השנה.
השתמשנו באתר בכיתה יב במסגרת שיעורי מדוברת - התלמידים מאוד נהנו מהשינוי בשגרת הלימוד. מאחר והשנה בשכבת יב מאוד קצרה לא הספקנו להכניס את השימוש באתר לשגרת הלימוד.
בכיתות ט אנו מנצלים את האתר בממוצע בשיעור אחד מתוך שלושה בשבוע, התלמידים שיפרו את רמת הדיבור בזמן קצר ומסוגלים לנהל שיחה קצרה בערבית מדוברת בינם לבין עצמם.
מבחינת הבנת הנשמע הם כבר מבקשים שלא אראה את התרגום בכדי לנסות להבין הכל לבד.
התלמידים והמורים נהנים מהשיעור המגוון והעשיר שמתאפשר בזכות האתר. בנוסף על כך תלמידים שלא מצליחים להוכיח את עצמם בכתיבה ובדקדוק מאושרים ומצליחים להשתתף באופן פעיל בשיעור."
מירב לויטה - בליך רמת גן


"אלפי תודות!
התלמידים מאד נהנים, וכבר התרגלו ש15 דקות ראשונות מכל שיעור אנחנו מתקדמים במדוברת.
יש תלמידים שזו ההצלה שלהם, כי במדוברת הם מצליחים ויותר קשה להם בדקדוק, בקריאה ובכתיבה.
בנוסף השיעור עובר ככה בלי שנרגיש כל כך מהר (מילים שלהם)."
אירנה וינברג - היישוב נילי


"היי אלה,
התחלנו לעבוד בבית-הספר עם התוכנה המדהימה של Arabic2use. הילדים מאוד נהנים ומפיקים תועלת, ואיתם גם אנחנו, המורים.
העניין תורם רבות לשיעור והופך אותו מעניין יותר, מגוון ופורה.
רוצה להודות לך מקרב לב על היוזמה המבורכת וביצועה הנפלא!
שבת שלום!"
טלי ברגמן - עין כרם ירושלים

"שלום אלה
השנה התחלתי ללמד עם הלומדה "מדברים ערבית", קבוצת תלמידים בשכבת ט' שהתקשתה מאוד בכתיבה וקריאה של הערבית הספרותית. זוהי שנה שנייה שאני מלמדת את הקבוצה ובשנה שעברה התמודדו התלמידים עם קריאת טקסטים בנושאים שונים מתוך חוברת עבודה. האמת, נכנסתי לפרוייקט זה די בחשש כי לא ידעתי איך התלמידים יקבלו את האפשרות להאזין לטקסטים, דבר שלא הורגלו אליו בעבר. אין ספק שהשיעורים הראשונים היו מאתגרים, אך עם הזמן ואפשרויות התרגול הרבות הקיימות בלומדה, התלמידים התחברו ולמדו לתפעל אותה ולעבוד איתה. בחודש האחרון אני מרגישה עלייה בקרב התלמידים ביכולת להאזין, להבין ולנהל שיחה משמעותית בערבית , הרבה מעבר ל "מה שמך", "איך אתה מרגיש" .הילדים שואלים שאלות, עונים ומתרגלים דיבור בצורה מדהימה. התלמידים נהנים מאוד מהתרגילים המגוונים, למדו לענות עליהם במהירות ומאוד אוהבים את הפידבק שהם מקבלים בסוף כל משימה. השיעור מתנהל בכיף, עם המון שיח. התלמידים לומדים יפה ומשתתפים פעילים, מוציאים ציונים טובים מאוד וחווים הצלחה."
טליה כהן- מקיף ח - רשלצ


"שלום אלה,
ראשית, תודה על ההרשאות למורים ששלחת.
ביליתי היום את הערב מול האתר החדש- שהוא פשוט מעורר התפעלות.
אחרי הבילוי באתר שוטטתי עוד שעה ביוטיוב, כדי לשמוע עוד קצת עלאא ורדי ו "צות אלחריה".
האתר מאוד מלמד ועוזר "לעשות סדר" במדוברת ( אינדקס הכללים).
(מהשיר "מעקול"  למדתי מילה חדשה ל"צמרמורת" ומעלא פכרא האחרון למדתי איך אומרים טאבלט ועוד ועוד ).
ועכשיו אני מתחילה לתכנן איך לשלב את האתר בהוראה.
בראוו עליכי,
שיהיה חג שמח"
דלית זלצר - מודיעין


רונה כותבת לאירית דוש - המדריכה שלה
"אירית יקרה, אני שמחה כי שלחת זה המייל, לפני כשבוע דברתי עם אלה שהקדישה לי מזמנה און ליין וכשהייתה לי שאלה קצרצרה על תפעול ישר חזרה אליי ואף הסכימה לתאם עמי מפגש ישיבת צוות  בבית הספר עצמו. זמינה תרתי משמע לכל עניין.
נכונותה לאפשר לנו המורים, ממבט אובייקטיבי לחלוטין  (אמנם אני מכירה את פועלה המבורך מלפני כשמונה עשרה  שנה שלוותה אותי כמורה מתחילה) אך אין ספק כי בעידן זה של תלמידים שדורשים ונדרשים לדעת - יש לגוון את דרכי הוראותנו, והנה אלה ולסטרה צעד אחד לפני: חושבת, מיישמת, משכללת ומאפשרת לי כמורה או טו טו שנהפוך לבית ספר ממוחשב להנות מהפירות החדשים והמקוונים שבעץ.
אני מאוד נרגשת (על אמת) ללמד מתכניתה זה שנים ועכשיו עוד יותר, תודה לשתיכן, רונה."
רונה ישי - גולדה פתח תקוה


הי אלה,
נכנסתי עכשיו לפעילויות המתוקשבות.יישר כח!
הדבר נפלא ומקדם את מקצוע הערבית הן בקרב התלמידים והן בקרב המורים.
אילן  רובין
הפיקוח על הוראת הערבית
מחוז מרכז


אלה היקרה,
אני כל פעם נדהמת מהאנרגיות והעשייה שלך מחדש!
ישר כח!
אני מאוד נהנית מהחומרים שלך, משתמשת כמעט קבועה בעיתון ובמיוחד מאתגרת את תלמידי עם קטעי הצפייה שאת מצרפת.
תודה!!
ריקי ארברמן - יחד מודיעין

שלום אלה
אני מאוד מתרשמת  - את פשוט משתדרגת כל הזמן ולא שוקטת- זה מדהים,
מרשים וכן- נפלא! אני חושבת שבעידן מקוון - הרי שהפעילות שלך להפצה של הרלבנטיות בשפה ובתרבות פשוט מעלה את כולם ברמה! יישר כוח גדול
שמחה קלמן - מורה לערבית



אלה ערב טוב,
לפני שתרגלתי בלומדה הבנתי לגמרי את השיחות ששמעתי בערבית מדוברת, אך היה יותר קשה להתבטא בע"פ במדוברת ועכשיו זה הרבה יותר קל וטבעי לדבר בערבית מדוברת (מאוד קל לי לדבר ערבית ספרותית)
אני שמחה מאוד שעשיתי את כל 16 יחידות הלימוד ואת כל הפעילויות הכרוכות בהן, זה תרם לי מאוד.
הלומדה העשירה אותי גם מבחינת התרבות של הערבים והמנהגים שלהם באירוח ,בברכות וכו' – דברים שידעתי אותם אך קיבלו משמעות יתרה כאשר צופים בוידאו ומאזינים לשיחות בינהם.
תודה רבה אלה ,זו היתה  לי זכות  לקבל את הלומדה ממך.
בברכה, זהבית


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה